Padelio taisyklės paaiškintos
Padelis – tai dinamiškas dvejetų sportas, jungiantis teniso ir skvošo elementus. Jis žaidžiamas uždaroje aikštelėje su stiklinėmis sienomis ir metaliniu tinklu. Nors išmokti jį lengva, o žaidimas greitas, padelis turi savitas taisykles, kurios jį išskiria iš kitų raketės sportų.
Aikštelė ir žaidimo išdėstymas
- Padelis visada žaidžiamas dvejetuose (po du žaidėjus komandoje).
- Aikštelė mažesnė nei teniso ir aptverta stiklinėmis sienomis bei metaliniu tinklu.
- Ji padalyta į dvi dalis tinklu, o kiekvienoje pusėje yra padavimo aikštelės – kaip tenise.
- Sienos yra žaidimo dalis – kamuoliukas gali nuo jų atšokti, leidžiant tęsti ilgesnius mainus.
Kaip žaisti
Taško pradžia
- Taškai pradedami padavimu iš apačios.
- Kamuoliukas prieš peržengdamas tinklą turi kartą atšokti padavimo aikštelėje.
Kamuoliukas žaidime
- Kamuoliukas turi peržengti tinklą ir atšokti varžovų pusėje prieš paliesdamas sieną ar tvorą – tik tada laikomas „žaidime“.
- Jei kamuoliukas paliečia sieną ar tinklą prieš atšokdamas aikštelėje – tai klaida.
- Po atšokimo kamuoliukas gali paliesti stiklinę sieną ir vis tiek būti žaidime.
- Jei po atšokimo kamuoliukas paliečia metalinį tinklą (narvą) – taškas prarastas.
Atšokimai ir grąžinimai
- Kamuoliukas tavo pusėje gali atšokti tik vieną kartą prieš jį grąžinant.
- Jei atšoka du kartus – taškas atitenka varžovams.
- Kai kuriais atvejais žaidėjai gali išbėgti pro šonines duris ir grąžinti kamuoliuką, kuris išlėkė iš aikštelės po atšokimo.
Taškų skaičiavimo sistema
- Taškai geime: 15, 30, 40 ir „žaidimas“.
- Laimėti geimą reikia dviem taškais skirtumu.
- Esant 40–40 („deuce“) – reikia laimėti du iš eilės taškus (pranašumas, tada žaidimas).
- Setą laimi komanda, laimėjusi 6 žaidimus ir turinti bent 2 žaidimų persvarą.
- Mačai paprastai žaidžiami iki 2 laimėtų setų (geriausias iš trijų).
Padavimo taisyklės
- Paduodant žaidėjas turi stovėti už padavimo linijos.
- Padavimas atliekamas iš apačios, žemiau juosmens, po vieno kamuoliuko atšokimo.
- Bent viena koja turi likti ant žemės už padavimo linijos.
- Kamuoliukas turi atšokti įstrižai priešingoje padavimo aikštelėje.
- Jei po atšokimo kamuoliukas paliečia metalinį tinklą – klaida.
- Jei po atšokimo paliečia galinę stiklą – žaidimas tęsiamas.
- Jei padavimas paliečia tinklą ir įkrenta į teisingą aikštelę – tai „let“, padavimas kartojamas.
- Kiekvienas žaidėjas paduoda visą geimą, po to padavimas pereina kitam žaidėjui.
- Kaip ir tenise, turima dvi padavimo progos; dviguba klaida – taškas varžovams.
Sienų naudojimas
Sienos – esminė padelio strategijos dalis. Jas galima panaudoti tiek gynyboje, tiek puolime.
Kamuoliukas laikomas žaidime, jei:
- Kamuoliukas atšoka vieną kartą ir tada paliečia stiklinę sieną.
- Kamuoliukas atšoka vieną kartą ir po to mainų metu paliečia metalinį tinklą.
- Kamuoliukas atšoka vieną kartą ir išskrenda virš stiklo ar tvoros – smūgis galioja, taškas tęsiasi (išskyrus padavimą).
Kamuoliukas laikomas „išėjusiu“ (klaida), jei:
- Kamuoliukas paliečia sieną ar tinklą prieš atšokdamas.
- Kamuoliukas du kartus atšoka toje pačioje pusėje prieš grąžinant.
- Padavimas po atšokimo padavimo aikštelėje paliečia metalinį tinklą.
DUK (dažniausi klausimai)
Ar padavimas gali liesti stiklą?
Taip, jei padavimas pirmiausia pataiko į teisingą langelį ir po atšokimo paliečia stiklą, taškas tęsiamas.
Ar galima grąžinti po dviejų atšokimų?
Ne. Po antro atšokimo taškas prarandamas.
Kas nutinka, jei kamuoliukas pataiko į tinklą priimant?
Jei kamuoliukas neperlekia į varžovų pusę – taškas prarastas. Jei perlekia ir nusileidžia teisingai – taškas tęsiasi.
Pasiruošęs išbandyti? Peržiūrėk artimiausius padelio renginius.